Studia Podyplomowe

ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ

Celem studiów jest przekazanie specjalistycznej wiedzy i umiejętności z zakresu z metod i technik organizacji i zarządzania efektywną sprzedażą oraz przygotowanie do roli menedżera sprzedaży w firmie.

 

Adresaci studiów

  • pracownicy działów sprzedaży,
  • pracownicy biur handlowych i centrów obsługi klienta,
  • wszyscy zainteresowani nabyciem wiedzy i umiejętności w zakresie metod i technik sprzedaży

Słuchacz po ukończeniu studiów posiada wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • najważniejszych strategii sprzedaży oraz roli menedżera zarządzającego sprzedażą i personelem sprzedaży w zorientowanej rynkowo firmie;
  • metod i technik sprzedaży pozwalających na analizę możliwości sprzedażowych firmy oraz racjonalną organizację procesu sprzedaży;
  • pozyska kompetencje i umiejętności niezbędne na stanowiskach menedżerów zarządzających sprzedaży;
  • prawnych aspektów procesu sprzedaży dylematów etycznych występujących w zespołach sprzedażowych, niepowodzeń sprzedawców i organizacji sprzedażowych;
  • wyznaczania celów i zadań sprzedażowych, opracowywania strategii i planów sprzedaży, rekrutacji i selekcji personelu sprzedaży oraz motywowania zespołu sprzedawców;
  • organizacji procesu sprzedaży poprzez stosowanie właściwych metod i technik sprzedaż;
  • radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie w tym rozwiązywania konfliktów w zespołach sprzedażowych;
  • wykorzystania prostych technik komunikacyjnych i negocjacyjnych oraz wywierania wpływu i perswazji;

Organizacja studiów

Studia nie wymagają złożenia pracy końcowej. Warunkiem ukończenia jest ocena pozytywna z egzaminu końcowego oraz zdobycie zaliczenia na ocenę ze wszystkich prowadzonych przedmiotów. Sposób zaliczenia na ocenę ustalany jest indywidualnie przez wykładowców.

Studia trwają 2 semestry i obejmują 160 godzin zajęć prowadzonych głownie metodą warsztatową. Zajęcia prowadzone są w weekendy (sobota – niedziela) po 8 godzin dziennie – zjazdy planowane są średnio co dwa tygodnie.

Program studiów

Semestr I

  • Funkcjonowanie rynku i analiza konkurencji (analiza rynkowa, badanie rynkowe, analiza potrzeb klienta, marketing)
  • Zarządzanie marką (wprowadzenie produktu na rynek, tworzenie marki, PR i lobbying)
  • Zarządzanie personelem sprzedaży (rekrutacja i selekcja, tworzenie zespołów sprzedażowych, szkolenia sprzedawców, motywowanie zespołu sprzedaży, wynagrodzenia)
  • Przywództwo i menedżer sprzedaży  – warsztaty psychologiczne
  • Komunikacja i negocjacje (efektywna komunikacja z klientem, lingwistyka perswazyjna, przygotowanie do negocjacji, zasady negocjacji, obszar  negocjacji, zasada BATNA)

Semestr II

  • Narzędzia i techniki sprzedaży ( badanie potrzeb klienta, wywieranie wpływu: reguła wzajemności, reguła kontrastu, reguła autorytetu, reguła niedostępności, manipulacja, sprzedaż produktowa sprzedaż doradcza, technika pierwszego wrażenia, przygotowanie oferty, finalizowanie sprzedaży, tworzenie prezentacji produktu
  • Strategie sprzedaży (analiza sprzedaży, plan i strategia sprzedaży, formułowanie strategii sprzedaży)
  • Organizacja procesu sprzedaży (marchandising, techniki promocji, kalkulacje cenowe, rabaty, upusty, sprzedaż osobista, franszyza, zarządzanie kanałami dystrybucji, finanse w sprzedaży)
  • Prawne i etyczne aspekty procesu sprzedaży (regulacje prawne sprzedaży, umowy i rodzaje umów sprzedaży, sprzedaż na raty, sprzedaż na odległość, rękojmia , gwarancja, błędy i niepowodzenia sprzedawców)

Odpłatność za studia

Opłata jednorazowa -  2200 zł.

Opłata ratalna - 2 x 1200  zł.

10 % zniżki w opłacie czesnego dla wszystkich absolwentów WSIiZ z I i II stopnia studiów!

Dokumenty

  1. Dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych.
  2. Podanie o przyjęcie na studia podyplomowe z kwestionariuszem osobowym
  3. Kserokopia dowodu osobistego.
  4. 1 zdjęcie.

Nowe technologie

Nauki ekonomiczno-społeczne

Studia kwalifikacyjne dla nauczycieli