Podstawy prawne funkcjonowania uczelni

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego jest uczelnią niepubliczną utworzoną przez Olsztyńskie Towarzystwo Gospodarcze (OTG) na podstawie zezwolenia Ministra Edukacji Narodowej Nr DNS-1-0145-111/TMB/96 z dnia 10.06.1996 r. i wpisana do rejestru pod liczbą porządkową 91. Uczelnia działa na podstawie ustawy z dnia 27.07.2005 r. „Prawo o szkolnictwie wyższym” (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm). Obecnie funkcję założyciela pełni Instytut Przedsiębiorczości Sp. z o.o.

Misją Uczelni jest:

  1. przekazywanie kompetencji niezbędnych do realizacji życiowych aspiracji w warunkach globalnej gospodarki opartej na wiedzy z uwzględnieniem dynamicznie zmieniającego się zapotrzebowania na rynkach pracy w Polsce i poza jej granicami,
  2. kształtowanie postaw odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji, działania w harmonii, równowagi i poszanowaniu środowiska naturalnego,
  3. promowanie postaw przedsiębiorczości umożliwiających aktywny udział w realizacji programów- rozwoju wynikających z członkowstwa Polski w UE,
  4. wspieranie rozwoju społeczno – gospodarczego Regionu Warmii i Mazur.

Uczelnia realizuje swoją misję poprzez:

  1. prowadzenie studiów, studiów podyplomowych i kursów dokształcających,
  2. prowadzenie działalności naukowo-badawczej i wydawniczej,
  3. organizowanie przedsięwzięć, takich jak np.: seminaria, konferencje, kongresy, kampanie informacyjne i inne,
  4. prowadzenie szkół, przedszkoli i innych placówek na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty,
  5. działalność konsultingową, doradztwo personalne i pośrednictwo pracy.

Uczelnia prowadząc swoją działalność realizuje następujące cele:

  1. dostarczanie usług edukacyjnych i innych usług oraz produktów na możliwie najwyższym poziomie,
  2. upowszechnianie i promocja osiągnięć nauki oraz aktywne uczestnictwo w ich wdrażaniu do praktyki społeczno-gospodarczej,
  3. informowanie, również w formie reklamy, o usługach i produktach Uczelni,
  4. rozwój i dostosowywanie do potrzeb rynku oferty usług i produktów Uczelni,
  5. rozwój infrastruktury Uczelni umożliwiający realizację misji,
  6. zapewnienie studentom i innym usługobiorcom odpowiednich warunków umożliwiających optymalne korzystanie z usług Uczelni,
  7. inicjowanie a następnie wspieranie wszelkich form aktywności środowiskowej studentów, absolwentów i pozostałych usługobiorców,
  8. kształtowanie wśród pracowników, współpracowników oraz studentów i innych usługobiorców wrażliwości i społecznej odpowiedzialności w duchu poszanowania dla godności osoby ludzkiej, wartości etycznych i obowiązującego prawa,
  9. kultywowanie, upowszechnianie i wzbogacanie tradycji akademickiej,
  10. realizacja wszelkich projektów społecznie użytecznych służących realizacji celów i zadań Uczelni i pozyskiwanie na te przedsięwzięcia środków publicznych, w tym funduszy UE,
  11. stała troska o jakość świadczonych usług i dostarczanych produktów poprzez wdrażanie nowoczesnych metod i narzędzi zarządzania,
  12. rozwój kompetencji pracowników i współpracowników oraz podejmowanie działań wzmacniających ich zaangażowanie w realizację misji Uczelni.